Market Makers. Market beslutningstakere spiller en svært viktig rolle i opsjoner trading og faktisk eksisterer de i markedene for alle slags ulike finansielle instrumenter De er i hovedsak der for å holde finansmarkedene kjører effektivt ved å sikre et visst nivå av likviditet De er ikke din gjennomsnittlige næringsdrivende de er fagpersoner som har kontraktsmessige forhold til relevante utvekslinger og utfører et stort antall transaksjoner. Det er på ingen måte viktig at du vet hva markedsførere gjør, med mindre du har ambisjoner om å bli med i en finansinstitusjon og få en jobb som en En forståelse av hvorfor de eksisterer, og effekten de har, er likevel nyttig. I den forbindelse har vi gitt ytterligere detaljer om dem på denne siden. Innholdsfortegnelse Quick Links. Recommended Options Brokers. Read Review Besøk Broker. Read Review Besøk Broker. Read Review Besøk Broker. Read Review Besøk Broker. Read Review Besøk Broker. The rolle av Market Makers. The grunnleggende rolle som markeds beslutningstakere i t han valgmuligheter utveksling er å sikre at markedene går jevnt ved å tillate handelsmenn å kjøpe og selge alternativer selv om det ikke er noen offentlige ordrer for å matche den nødvendige handel De gjør dette ved å opprettholde store og mangfoldige porteføljer av en rekke ulike opsjoner kontrakter. For Eksempel: Hvis en næringsdrivende ønsket å kjøpe bestemte opsjonskontrakter, men det var ingen andre på den tiden som solgte disse kontraktene, ville en markedsfører selge alternativene fra egen portefølje eller reservere for å lette transaksjonen. På samme måte, hvis en handelsmann ønsket å selge spesifikke kontrakter, men det var ingen offentlig kjøper, da en markedsfører kunne utføre transaksjonen ved å kjøpe disse kontraktene og legge dem til porteføljen. Markedsførere sørger i utgangspunktet for at det er både dybde og likviditet i opsjonsutvekslingene i deres fravær , ville det være betydelig færre transaksjoner utført, og det ville være mye vanskeligere å kjøpe og selge alternativer. Det ville også være mindre alternativer i veien for ulike samarbeidspartnere. ntracts tilgjengelig i markedet. Forhandlere til å utføre transaksjoner raskt, selv om det ikke er noen villig kjøper eller selger, sikrer i sin tur at utvekslingene fungerer effektivt, og handelsmenn kan vanligvis kjøpe og selge alternativene de ønsker. Hvordan driver markedsførere. Som vi har nevnt, beholder markeds beslutningstakere egne porteføljer som består av et stort antall forskjellige opsjonskontrakter. De handler i store volumer og kan kjøpe alternativer fra handelsmenn som ønsker å selge og selge dem til forhandlere som ønsker å kjøpe uten produsentene, markedet kunne lett stagnere og opsjonshandelen vil bli betydelig vanskeligere. I motsetning til den viktige rollen de spiller i opsjonshandel, har de et stort privilegium på markedet, noe som gjør at de i utgangspunktet kan gjøre noen form for fortjeneste på hver enkelt transaksjon de gjøre på grunn av måten alternativene er priced. There er to hovedaspekter til prisen på alternativer som noen alternativer handelsmann bør forstå Først den faktiske prisen består av to hovedkomponenter egenverdi og ekstrinsic verdi For det andre, og dette er relevant for hvordan markedsførere opererer, de er priset på børsene med en budpris og en forespørselspris. Enhver som ønsker å kjøpe opsjonskontrakter, ville betale spørprisen på disse kontraktene, mens noen som selger eller skriver kontrakter vil motta budprisen. Spørprisen er høyere enn budprisen, så en individuell kjøpskontrakt ville betale en høyere pris enn den enkelte som selger dem, ville motta. Forskjellen mellom disse to prisene er kjent. som spredningen, og det er fra denne spredningen som markeds beslutningstakere har fordel for. De er i utgangspunktet lov til å kjøpe til kjøpesummen og selge til forespørselsprisen, og dermed dra nytte av spredningen. Det er et eksempel på konkrete opsjoner som handler med en budpris på 2 og en forespørselspris på 2 20 Hvis en person legger en ordre om å kjøpe disse kontraktene samtidig som en annen person legger en ordre om å selge disse kontraktene, vil markedet m aker funker i utgangspunktet som en mellommann De kjøper fra selgeren, betaler budprisen på 2 00, og selger deretter til kjøperen til askprisen på 2 20, og dermed får 20 fortjeneste per kontrakt omsatt. Selvfølgelig vil det ikke alltid være mulig for en markedsfører å kjøpe og selge kontrakter samtidig ellers ville det være lite behov for dem i utgangspunktet Så de er fortsatt potensielt utsatt for risikoen for prisbevegelser og tidsforfall av alternativene de eier. Hovedformålet med en Markedsfører er å handle så mange kontrakter som mulig for å dra fordel av spredningen, men må også bruke effektive posisjoneringsstrategier for å sikre at de ikke blir utsatt for for mye risiko. Til tross for den iboende fordelen av å være en markedsfører som tilbys av spredningen, er fortsatt helt mulig for en dem å miste penger. Hvem er Market Makers. Market beslutningstakere er vanligvis personer som jobber for meglerfirmaer, banker og andre finansinstitusjoner som er spesifikt kontrakt med en bytte eller utveksling angitt, for å oppfylle rollen. Da de ikke har lov til å handle på vegne av offentlige investorer og handelsmenn, må de bruke sin egen kapital til å finansiere alle sine transaksjoner. De må være utrolig dyktige på hva de gjør, med gode analytiske evner og en mye mental styrke Når de relevante firmaene rekrutterer markeds beslutningstakere vil de vanligvis være på utkikk etter mye egnet erfaring og en klar indikasjon på nødvendig ferdighetssett. Markett Maker. BREAKING DOWN Market Maker. Den vanligste typen markedsfører er en megling hus som gir kjøp og salg løsninger for investorer for å holde likvide markeder likvide En markedsfører kan også være en individuell mellommann, men på grunn av størrelsen på verdipapirene som trengs for å lette volumet av kjøp og salg, er nesten alle beslutningstakere store institusjoner. Hvordan markedsmakere letter finansielle transaksjoner. Markedsmakere holder store volum av sikkerhet og kan oppfylle en stor mengde ordrer i finansmarkedene T Hese bestillinger er kjøp og salg og skjer i løpet av sekunder Et godt eksempel på en markedsfører er et standard online meglerfirma som Charles Schwab eller Merrill Lynch som kan fylle sikkerhetsordrer raskt og effektivt. Markeds beslutningstakere tar alltid alltid motsatt side av investor trading volum Hvis investorer ønsker å selge en sikkerhet, for eksempel, markeds beslutningstakere fortsetter å kjøpe denne sikkerheten til alle selgere er fornøyd Omvendt, hvis investorer kjøper en sikkerhet, fortsetter markeds beslutningstakere å selge den sikkerheten til alle bestillinger er fylt Markedsførere tilfredsstiller derfor tilbud og etterspørsel av finansmarkedene og holder verdipapirer som skifter hender fra selgere til kjøpere og omvendt. Hvor markedsmakere tjener fortjeneste. Alle markedsmakere kompenseres for risikoen for å holde eiendeler. Risikoen de står overfor. er en nedgang i verdien av en sikkerhet etter at den er kjøpt fra en selger og før den er solgt til en kjøper spredes på hver sikkerhet de dekker. Dette kalles budspørsmålsperspektivet og er ekstremt vanlig i finansielle transaksjoner. For eksempel, når en investor søker etter en aksje ved hjelp av et online meglerfirma, kan det ha en forespørselspris på 100 og et bud pris på 100 05 Dette betyr at megleren kjøper aksjene til 100 og så selger aksjen for 100 05 til potensielle kjøpere. Gjennom høyvolumhandel, vil de små spredningsannonsene opp til store daglige profitt. Hvem er markedsmeglere. Makers. Hvem nøyaktig kjøper alternativene jeg selger. Hvem nøyaktig selger jeg mine alternativer til. Innledningsvis tror mange av folk at i opsjonshandel handler de faktisk om å kjøpe og selge alternativer med en annen opsjonshandler akkurat som seg selv i det åpne markedet, men det er ikke alltid sant Mesteparten av tiden handler du faktisk med en profesjonell kalt Market Maker i stedet for en annen vanlig handelsmann. Mange valghandlere og aksjemarkedet spør, hvem kjøper fra meg når jeg selger og hvem selger til meg når jeg kjøper Hva skjer når ingen ønsker å kjøpe et aksje - eller aksjeopsjon som jeg selger? I et normalt, flytende marked er det vanligvis noen køer å selge aksje - eller aksjeopsjon når du kjøper og kjøper noen å kjøpe når du selger Men det er tider når ingen køer å selge når du er buyng og ganger når ingen køer for å kjøpe når du selger, så, hvordan er det at du fortsatt kan kjøpe eller selge aksjene dine eller aksjeopsjoner jevnt Dette er hvor markedsmakere kommer inn. En markedsfører kan være en person eller representanter for et firma som har til formål å hjelpe til med å lage et marked i en opsjonsutveksling ved å gjøre bud og tilbud på kontoen i fravær av offentlige kjøp eller salg bestillinger for å sikre markedstransaksjoner er så jevne og kontinuerlige som mulig Når en opsjonshandler plasserer en ordre om å kjøpe et aksjeopsjon som ingen køer å selge, selger markeds beslutningstakere denne opsjonsopsjonen til det alternativet handelsmann fr om egen portefølje eller reserve av den aktuelle aksjeopsjonen Når en opsjonshandler plasserer en ordre om å selge et aksjeopsjon som ingen køer for å kjøpe, kjøper markedsaktører det aksjeopsjonet fra den opsjonshandleren og legger det til egen portefølje og reserverer seg i Dermed fortsetter markedsordrer kontinuerlig, utrydder plutselige overspenninger og grøfter på grunn av kjøp og salg av ubalanse. Du vil oftest høre om markeds beslutningstakere i sammenheng med NASDAQ eller andre over-the-counter OTC-markeder I motsetning til spesialistsystemet som NYSE sysselsetter, NASDAQ har ingen individer som en aksjes transaksjon må passere. I stedet går alle transaksjoner fra en markedsfører til en annen. I markedsmaktssystemet konkurrerer markeds beslutningstakere med hverandre for å kjøpe eller selge aksjeopsjoner til investorer ved å vise sitater og er forpliktet til å kjøpe og selge på sine viste bud og tilbud. En investor kan være i stand til å håndtere flere markeds beslutningstakere på en gang hvis den investoren plasserer en veldig stor ordre som ikke kan fylles ut av beholdningen av en markedsfører En opsjonshandler kan også handle direkte med individuelle, konkrete markeds beslutningstakere gjennom Level II Quotes. I virkeligheten utgjør Markedsførere det faktiske markedet Når en aksjehandler eller opsjonshandler plasserer en ordre med en megler som megler fyller den ordren ved å kjøpe eller selge med Market Makers. En annen måte å forstå hva Market Makers gjør er at Market Makers er som bokmakere i Las Vegas som setter oddsen og deretter imøtekomme individuelle spillere som velger hvilken side av innsatsen de vil at A Market Maker leverer et bud og en pris og deretter la publikum bestemme hvorvidt de skal kjøpe eller selge til disse prisene. Som opsjonshandler er Market Makers hovedhandelshandlere som har til hensikt å etablere og profitt fra enhver lav risiko og risiko gratis muligheter. Ekstraparten av Market Maker System. I NYSE er det en offisiell medarbeider på børsen for å opptre som markedsfører for hver sikkerhet. I Market Maker System har mange marked beslutningstakere er tildelt hver sikkerhet Som hver markedsfører fungerer effektivt som en spesialist som i NYSE, er det faktisk mange spesialister for hver aksje. Dette skaper et desentralisert marked der likviditet og volatilitet varierer. Dette forbedrer den generelle likviditeten og gjør markedsmanipulasjonen mye vanskeligere. Hva skjer hvis det ikke er markedsførere. Markedsmakere har gitt opsjonshandlere et ganske negativt inntrykk som folk som kjøper til svært lave priser og selger til svært høye priser bare når en opsjonshandler er desperat til å kjøpe eller selge en stilling. La oss se hva skjer når vi fjerner markeds beslutningstakere fra markedene. XYZ-aksjen er en ekstremt bullish aksje som nettopp har annonsert fantastisk inntjening. Du vil kjøpe XYZ-aksjer, men investorer som allerede har XYZ-aksjer, selger ikke. For å tiltrekke seg en selger begynner du å bud høyere og høyere for XYZ-lager til endelig, selger er flyttet til å selge aksjen. Denne prisen kan allerede være ekstremt høy. En plutselig dårlig nyhet utgitt fra XYZ-firmaet, og skaper et rush for å selge XYZ-aksjer. Du er queing å selge, men ingen kjøper. For å tiltrekke seg en kjøper, begynner du å presse prisen lavere og lavere til slutt, setter prisen seg verdiløs. As vi har sett i en ubalansert kjøp og salgssituasjon, spiller markeds beslutningstakere en ekstremt viktig rolle for å skape likviditet for mellomliggende priser for å utrydde store gapssvingninger og nedturer og for å sikre et flytende marked for alle. Hvordan gjør markedsmakere Gjør en fortjeneste. Markettmakere er ikke betalt provisjoner for å kjøpe og selge aksjeopsjoner så hvordan tjener de seg? Vel, de fleste institusjonelle markeds beslutningstakere tjener bare en lønn fra merketakerfirmaet at de representerer Market Maker-firmaer som Goldman Sachs og Morgan Stanley , forplikte sin egen kapital til å opprettholde en beholdning av aksjer og opsjoner og representere kundeordrer. På handelsgulvet tjener Market Makers penger ved å opprettholde en forskjell mellom prisen han ville kjøpe og p ris han ville selge en bestemt aksje - eller aksjeopsjon Denne forskjellen i pris er kjent som Bud-Ask Spread En bud-ask-spredning sikrer at hvis en ordre til å kjøpe og en ordre for å selge kommer samtidig, gjør Market Maker forskjellen i Bud - Ask Spread as profit. Eksempel XYZ May30Call-alternativet har en budsats på 1 10 og en forespørselspris på 1 30 Market Maker John mottar samtidig en ordre om å kjøpe og en ordre om å selge Market Maker John kjøper den May30Call-alternativet fra selgeren for 1 10 og selger deretter samme May30Call-alternativ til kjøperen for 1 30, noe som gjør 0 20 i fortjeneste helt risikofri. Men når en Market Maker ikke er sikker på at en aksje - eller aksjeopsjon kan bli så raskt kjøpt og solgt på grunn av til det faktum at det bare er svært få opsjonshandlere eller aksjehandlere som handler som sikkerhet, er det fare for at en aksje - eller aksjeopsjon som Market Maker kjøper kun kan selges når markedsprisen er lavere enn den gjeldende prisen, derfor resulterer i a tap For å beskytte mot en slik risiko, markedsmakere, utvide budspørselsspredningen slik at transaksjonen forblir risikofri for ham over et større prisklasse. Omvendt, når Markedsførere selger høyaktive opsjons kontrakter, øker de ofte Prisen på opsjonen ved å øke den implicitte volatiliteten til den aktuelle opsjonskontrakten som resulterer i volatilitetsmiljøet eller volatiliteten Skew. Apart fra markedstillverkning, gjør markeds beslutningstakere også fortjeneste fra opsjonsarbitrage En arbitrasjemulighet presenterer seg når en alvorlig avvik fra Put Call Parity oppstår som fører til opsjonsprisavvik som kan låses helt risikofri ved bruk av opsjonshandelsstrategier som bokspredning og omvendt arbitrage om konvertering. Som eventuell fortjeneste fra arbitrage er ekstremt lav, er det bare markedsaktører som ikke trenger å betale meglerprovisjon faktisk tjene noen penger ut av det. Hvordan beskytter markedsmakere mot risiko. Som du kan se nå, Market Makers ar Jeg liker deg og meg, kjøp og salg av aksjer og aksjeopsjoner Er det ikke som utsetter dem for visse retningsrisiko Ja, selv om markedsaktørene forsøker å kunne kjøpe og selge samtidig for å være uten risiko for budspredning, En slik ideell situasjon eksisterer sjelden i aksjer eller aksjeopsjoner som ikke er ekstremt likvide. De fleste av tiden slutter markedsmakere med aksjer eller aksjeopsjoner og utsetter dem for retningsrisiko. Eksempel Market Maker John kjøper XYZ May30Call-alternativ fra en selger for 0 80 Hvis XYZ-aksjen faller før Market Maker John klarer å finne en kjøper for det, står Market Maker John for å tape penger da anropsalternativet faller i pris. Markedsmakere beskytter seg mot retningsrisiko gjennom sikring og fleksibel bruk av syntetiske posisjoner. En markedsfører sikrer sin beholdning ved å kjøpe eller selge ytterligere aksjer eller aksjeopsjoner for å oppnå en posisjon der aksjer og opsjoner faller så mye som den andre stiger for å opprettholde Ain den totale verdien av kontoen Dette er det vi kaller en Delta-nøytral posisjon. En Market Maker s posisjoneringsstrategi, spesielt når det gjelder å lage markeder for aksjeopsjoner, er ekstremt kompleks og krever til den andre beregningen og gjennomføringen. Det er på grunn av denne kompleksiteten i balanserer alle slags risikoer for at noen nye markedsmakere faktisk mister penger til markedet til tross for alle rettighetene til å være en markedsfører. Risiko som markedsmakere står overfor. Markedsmakere for aksjeopsjoner handler mot 6 former for risiko som faktisk er alt alternativ handlende ansikt. 1 Retningsrisiko Delta Risiko Retnings - eller Deltarisiko er risikoen for at en aksjeopsjonspris vil vende seg mot markedsmesteren ettersom den underliggende aksjeværdien endres. En markedsmaker konsekvent forsøk på å sikre denne risikoen ved å gå Delta-Neutral.2 Gamma Risk Gamma risiko er risikoen for at deltaverdien av et aksjeopsjon kan endres over tid. Dette truer konsekvent å tippe en Market Maker s sensitiv Delta-nøytral posisjon for å bli positiv e eller negativt delta og derved utsette en markedsfører for retningsrisiko. Gamma risiko kan overvinnes ved å ta Gamma Neutral Positions.3. Volatilitetsrisiko En økning i underforstått volatilitet i markedet øker den ekstrinsiske verdien av aksjeopsjoner, mens en reduksjon i implisitt volatilitet reduserer Ekstrinsic verdi av opsjonsopsjoner Dette kalles Vega Risk Market Makers som har en beholdning av aksjeopsjoner, kan opprettholde et tap dersom implisitt volatilitet faller.4 Tidsfeil Risikostid Decay eller Theta risiko er når aksjeopsjonsprinsippet reduseres etter hvert som utløpsdato trekker nærmere, selv om den underliggende aksjen ikke beveger seg. En markedsfører med en beholdning av lange aksjeopsjoner kan opprettholde et tap over tid, selv om det underliggende aksjen ikke beveger seg.5 Renterisiko Aksjeopsjoner, spesielt langsiktige, påvirkes noe av Endringer i renten Denne endringen, selv om den er ubetydelig for de fleste opsjonshandlere, er viktig for markedsaktører som har svært stor lagerbeholdning opsjoner Denne risikoen er representert ved opsjonene Rho.6 Utbytterisiko Utbytte deklarert reduserer innkjøpsopsjonsverdien som anløper av anskaffelsesalternativet, mottar ikke utbyttet. Slike risikoer er vanligvis sikret av Market Makers ved å kjøpe den underliggende aksjen før det er utbyttedeklarasjon. utbytte mottatt og deretter sikring mot nedgangen i call options-verdi. I motsetning til uavhengige opsjonshandlere kan Market Makers ikke selge av sine beholdninger av aksjeopsjoner rett og slett fordi de vet at disse aksjeopsjoner vil gå ned i verdi på grunn av noen av de ovennevnte risikoene, er hvorfor sikring er en så viktig ferdighet til Market Makers. How blir man en markedsfører. En kan bare bli en Market Maker ved å bli med i et av Market Maker-firmaene som Goldman Sachs eller gjennom et clearingbyrå eller meglerfirma som er medlem av NASDAQ De fleste bedrifter gir på jobbopplæringen og krever at søkere har minst følgende kriterier.1 En bachelor s grad2 Utmerkede numeriske og analytiske ferdigheter . De fleste markedsmakerfirmaer har også opptaksprøver for å sikre at søkerne har de nødvendige numeriske og analytiske ferdigheter. Å være en markedsfører krever mye mer enn bare å være god med tall, da det også krever ekstraordinær mental styrke til å være et marked maker. Another måte å bli en Market Maker er ved å eie en trading pit i NASDAQ eller LSE seg selv noe som er ute av rekkevidde for de fleste individuals. Market Maker Spørsmål.
No comments:
Post a Comment